İstanbul Sözleşmesi Farkındalık Kampanyamıza Felis’ten İki Ödül!

İstanbul Sözleşmesi Farkındalık Kampanyamıza Felis’ten İki Ödül!

İstanbul Sözleşmesi farkındalık kampanyamız yaratıcılık ve etkiyi değerlendiren Felis Ödülleri’nin sahibi oldu…

Eklenme Tarihi: 13 Kasım 2020 Cuma

Belediyemiz, Renee Reklam Ajansı ve Beşiktaş İletişim Ofisi tarafından gerçekleştirilen "İstanbul Sözleşmesini Okudun Mu?" kampanyası ile Felis’ten iki ödülle döndü.

Kadına şiddetin artmasıyla birlikte kadın haklarını korumaya ve şiddetin önüne geçmeye yönelik koruyucu kalkan niteliğindeki İstanbul Sözleşmesi gündemimizde hızla yer etmeye başladı. Özellikle sosyal medyada sözleşme maddelerinin paylaşılması ve insanları sözleşme içeriği hakkında bilgilendirme çabası hızla yayıldı. Tam da bu süreçte belediyemiz, konuyla ilgili farkındalığı artırmak amacıyla semtimizin dört bir yanında insanların sözleşmeye kolayca ulaşabileceği afiş ve billboardlar hazırladı. Vatandaşlarımız, afişlere eklenen QR kodla İstanbul Sözleşmesi maddelerine saniyeler içerisinde erişebildi. Ayrıca Beşiktaş’ın meydanlarına gezici araçlar yerleştirilen belediyemiz halkımızın sözleşme içeriğine ulaşabilmesi için kolaylık sağladı. Beşiktaş’ın İstanbul’un merkezinde olması ve sosyal medya paylaşımlarının etkisi ile kampanya, önce tüm İstanbul’a sonrasında ise tüm Türkiye’ye hızla yayıldı ve yabancı mecralarda da haber haline geldi.

Sosyal medyada oldukça olumlu tepkiler alan İstanbul Sözleşmesi farkındalık kampanyamız, Felis Ödülleri'nde PR Bölümü Kamu İlişkileri Yönetimi kategorisinde bir Felis’e, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik kategorisinde ise Açık Hava Başarı ödülüne layık görüldü.

Kampanyamızın ödüle layık görülmesi hakkında açıklama yapan Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat, "Her adımda kadınların yanında olmaya devam edeceğiz. Kadınlar için şiddetsiz bir hayatı güvence altına alan ve dünyanın her yerinden kadınların çabalarıyla hazırlanan İstanbul Sözleşmesi, burada, bizim kentimizde imzalandı. Bu sözleşmenin tartışmaya açılması üzerine sözleşmeyle ilgili yaratılmak istenen gerçek dışı algıya karşı tüm komşularımızın ve vatandaşlarımızın bilgilenmesi için Beşiktaş’ı sözleşmeye kolayca ulaşmalarını sağlayacak afişlerle donattık. Bu sayede sadece Beşiktaş’ta değil İstanbul ve hatta Türkiye çapında önemli bir bilinç yarattık. Bu kampanyamızın ödüllendirilmesi bizim için bir gurur vesilesi. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da İstanbul Sözleşmesi’nin tartışılması yerine tam uygulanması konusunda farkındalık yaratmaya ve her adımda kadınların yanında olmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

Beşiktaş Belediyesi Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörü Çağdaş Yıldız da kampanya hakkındaki görüşlerini şöyle ifade etti: "Beşiktaş, İstanbul’un gün içerisinde ağırlığı nüfus bakımından en kabalık ilçelerden biri. Dolayısıyla herkese yönelik direkt bir mesajla konuya dikkat çekmek ve sözleşmeye kolayca erişilmesini sağlamak istedik. Dijital mecralardaki yansımalara göre son 1 hafta içinde 10 milyon üzerinde görüntülenme gerçekleşti. Bu konuda farkındalık çalışmalarımız devam edecek."

Renee Reklam Ajansı Kreatif Direktörü Sercan Şenyüz ise "Gururla yaptığımız onlarca projeden biri. Müşterimizin Beşiktaş'ta dezavantajlı gruplara bakış açısı her zaman takdir toplarken bizim de gururla iletişimini yaptığımız onlarca projeyi hayata geçirmemizi sağladı. Kadın haklarıyla ilgili farkındalık projelerine her geçen gün bir yenisi eklenirken tüm bu ilerlemelerin aksine bir anda herkes gibi bizim de şaşkınlıkla karşıladığımız İstanbul Sözleşmesi’nin kaldırılma konusu gündeme geldi. Böyle gelişmeler, yaşayanların onlarca katı ziyaretçi alan bir ilçeye tüm ülkeye karşı sosyal sorumluluk misyonu yüklüyor haliyle. Bu misyonla birlikte kendimize şu soruyu sorduk: İstanbul Sözleşmesi’ne neden karşı çıkılsın ki? Biraz da sokağı gözlemlediğimizde cevap basitti. Kimsenin, özellikle de karşı çıkanların sözleşme hakkında en ufak bilgisi yoktu. Bu kez aydınlanma yaratacak o soruyu sorduk: İstanbul Sözleşmesini okudun mu? Ardından ‘İstanbul Sözleşmesi’ni Okudun Mu?’ adlı projeyi hayata geçirerek sözleşme metnine hiç dokunmadan QR kodla ulaşılabilir hale getirdik. Özellikle sözleşmenin kaldırılma konusunun şu sıralar gündemde olmamasından ve bu çabamızın ödüllendirilmesinden gurur duyuyoruz" dedi.

Künye:
Marka Temsilcisi: Çağdaş Yıldız / T.C. Beşiktaş Belediyesi Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörü
Proje Stratejisi: Evren Barış Yavuz - Ceren Güler Uzer - Çağdaş Yıldız / T.C. Beşiktaş Belediyesi
Kreatif Direktör: Sercan Şenyüz / Renee
Müşteri İlişkileri Direktörü: Suna Gülru Ağlen / Renee
Art Direktör: Caner Esmen, Alican Kaya / Renee
Yazar: Kerem Işıldak / Renee
Marka Yöneticisi: Merve Aydın Başıbek / Renee
Videographer: Oğuz Altıner / Renee

Foto Galeri


Yeni Haberler